På innovasjonssenteret hadde vi nylig gleden av å arrangere et digital markedsføringskurs for lokale bedrifter. I løpet av fire dager dekket vi alt fra å definere et merkes image og identitet, til å lage overbevisende historier og ta imponerende bilder til markedsføringskampanjer.
DAG 1:
På kursets første dag fokuserte vi på å hjelpe bedrifter med å etablere merkevarens image og identitet. Malin Øveraas Hovland, fra Livlig byrå, understreket viktigheten av å identifisere riktig kunde og sette den riktige tonen for virksomheten. Deltakerne lærte om den avgjørende rollen konsistens spiller i merkevarebygging og hvordan det kan tiltrekke og beholde kunder.
DAG 2:
Neste dag fortsatte Malin med digitale plattformer, og det å velge de riktige kanalene for å nå den/de rette målgruppe(ne). Malin dekket de ulike funksjonene og fordelene ved ulike plattformer og hvordan man lager en markedsføringsstrategi skreddersydd for målgrupper.
DAG 3:
Dag 3 av kurset gikk ballen videre til Camilla Hager, fra HvaBehager, som tok fokuset til historiefortelling og å det å lage overbevisende tekst for sosiale medier og nettsteder. Deltakerne lærte elementene i en flott historie og hvordan man bruker følelser og formulering til å lage engasjerende tekster. De fikk også tips og triks for å skrive effektiv tekst, inkludert hvordan man bruker oppsiktsvekkende overskrifter og fortellerteknikker. De praktiske aktivitetene og ekspertveiledningen fra Camilla ga deltakerne en dypere forståelse av hvordan man lager overbevisende tekst til sine markedsføringskampanjer.
DAG 4:
Den siste dagen handlet om å mestre fotokunsten for sosiale medier med telefonen som verktøy. Vi dekket lyssetting, plassering og zoometeknikker, og viste deltakerne hvordan de kan ta fantastiske bilder som vil fange publikum. De praktiske aktivitetene og ekspertveiledningen fra Fotografen Silje Asbjørnsen gjorde dette til en virkelig engasjerende og informativ dag.
Avslutningsvis var dette kurset i digital markedsføring en suksess våre øyne, og vi er stolte over å ha gitt deltagerne mulighet til å forbedre markedsføringsspillet sitt. Deltakerne lærte så mye om det fundamentale av digital markedsføring, og vi håper at de er trygge på deres evne til å ta sin markedsføring til neste nivå. Vi er takknemlige for Malin, Camilla og Silje som ga sin kunnskap, og vi håper på å få gjennomført kurset i fremtiden for flere bedrifter.
Comments