top of page

Sosiale medie trender 2022 - tredje kvartal

Hvert kvartal sender IPSOS ut en rapport med oppdatert info om SoMe trender her i Norge. Rapporten inneholder trafikk innsikt til de mest brukte sosiale medier plattformene her i Norge og Norden, og skal gi et innblikk i hvor brukere er mest tilgjengelig.


Innsikten er en fin mulighet for å evaluere hvor tiden er best brukt for en optimalisert markedsføringsplan.


 

Her er det viktigste IPSOS har tatt ut ifra rapporten:


Fra undersøkelsen har de funnet at 8 av 10 nordmenn er fortsatt på sosiale medier daglig (18+ år), og 90 % bruker sosiale medier minst ukentlig.


Facebook er fortsatt på toppen av pyramiden, men fortsetter trenden med nedgang fra første og andre kvartal.


Snapchat er den 2. største i Norge både med hensyn til antall profiler og til daglig bruk. 7 av 10 oppgir at de har en profil på Snapchat.


TikTok øker fortsatt i daglig bruk, og har nesten 1,2 millioner registrerte voksne brukere i Norge. Det er +7% poeng vs. samme periode i fjor. Vi ser fortsatt en sterk fremtid for TikTok, som kan være smart å ta med seg i en fremtidig markedsføringsplan.




(daglig bruk -> minst én gang per dag eller flere ganger daglig)







For å lese hele rapporten med en fordypning i hver Platform gå inn på IPSOS hjemmeside


 
bottom of page