top of page

La oss snakke digital markedsføring



For mange små og mellomstore bedrifter er det vanskelig å gjøre alt som må til for å holde seg synlig til enhver tid i denne digitale verden. Det er derfor vi ofte ser at det er enklere for bedrifter å sette digital markedsføring til siden for å fokusere på hva de selv mener er viktigere. Vi skal nå vise deg hvorfor digital markedsføring er en av de største delene for å drive din virksomhet, og hvordan du kan gjøre dette til en enklere hverdag!



Sosiale medier - gjør det enkelt!

 

Problemet vi ofte kommer over er at de fleste ikke forstår seg på sosiale medier. Det krever både tid og penger som folk helst vil spare seg for, eller så bruker de penger på markedsføringsfirma som gjør jobben for seg. Dette er så klart forståelig, men det kan bli dyrt i lengden for en liten bedrift.


Digital markedsføring kan virke vanskelig, det forstår enhver markedsfører, men det trenger ikke å ta over bedriften din. Vi har derfor gitt deg 4 av Elises beste tips til sosiale medier tjenester som er både rimelige og superenkle å sette opp, samt å håndtere, uansett om du har lite til ingen kunnskap innen sosiale medier.


Man trenger ikke å verge seg får å gå inn på Facebook for å legge ut noe. La heller noen av disse tjenestene gjøre det for deg på 1-2-3.



Planable lar brukere lage innhold for flere sider og tilpasse dem til forskjellige sosiale medieplattformer separat. Løsningen gjør det mulig for brukere å dra og slippe mediefiler i innleggene sine og legge til emojis, aktive hashtags, sidetags og Giphy-integrasjoner til innholdet.


Nøkkelfunksjoner inkluderer:

  • Automatisert publisering

  • Innholdsadministrasjon

  • Flerkontoadministrasjon

  • Flerbrukersamarbeid

  • Kategorisering i bibliotek for enklere brukervennlighet

  • Postplanlegging.

-> planlegge innleggene sine for forhåndsdefinerte tidsluker





I motsetning til andre CRM-plattformer og -løsninger, er Zoho CRM svært brukervennlig. Du trenger ikke en IT-grad for å kunne bruke den, tilpasse den og overvåke den. CRM er delt inn i moduler som Leads, Contacts, Deals, Vendors og mange flere for nøyaktig databehandling som en delt database. Den gir deg sanntidstilgang til å overvåke salgssyklusen, avtalestørrelsen, kontakthistorikken, konkurrentprofilen og mye mer for å målrettet mot de riktige kundene under forretningsprosessen. En intelligent CRM for din bedrift!


Nøkkelfunksjoner inkluderer:

  • Smertefri migrering fra regneark og andre CRM-er

  • Integrasjon med tredjepartsapplikasjoner

  • Koblet kommunikasjon

  • Automatisering av oppgaver for å spare tid og kostnader

  • Rapporter, innsikt og analyse


Tatt fra: oscillosoft.com



Buffer gjør det enkelt å laste opp bilde- og videofiler til innleggene dine. Innleggskomponisten inkluderer til og med et hendig emoji-tastatur. Når du legger ut en lenke, blir medier automatisk oppdaget og foreslått for deg å inkludere i innlegget.


Nøkkelfunksjoner inkluderer:

  • Automatisert publisering

-> Du har full kontroll over de planlagte tidspunktene dine, slik at innleggene dine i kø alltid legges ut når du vil at de skal legges ut – helt ned til minuttet.

  • Du kan tilpasse innleggene dine akkurat slik du vil.

  • Innleggs-analyse for gode resultater og hvilke tider på dagen som har høyest engasjement.

  • Buffers gratisplan inkluderer et sjenerøst tilbud for enhver liten bedrift, merkevare eller individuell konto.


Tatt fra: lifewire.com


Dette er nok den dyreste tjenesten på denne listen, men vi måtte ta den med siden den tilbyr mer profesjonelle verktøy som kan ta bedrifter enda lengre. Hubspot er nok ikke for en bedrift som starter fra begynnelsen, men et steg videre for de bedriftene som allerede har eller får et større fokus på digital markedsføring.


Tjenesten brukes av store markedsføringsfirma som tilbyr de til kunder, men med mange hjelpemidler fra Hubspot er det ikke vanskelig å lære seg de viktigste funksjonene. Her kan du spare mye penger!


Nøkkelfunksjoner inkluderer:

  • Sentralisert alt-i-ett-verktøysett

  • Alt på ett sted

-> Alt fra bloggen, e-posten, destinasjonssidene og skjemaene dine oppbevares og lagres i Hubspot. Det er til og med rapporteringsalternativer, og en SEO-visning, og et hendig verktøy kalt Social Inbox som synkroniserer de ulike sosiale mediekontoene dine på ett sted.

  • Content Optimization System (COS).

-> Hele systemet er bygget rundt personalisering av nettsider, respons og smarte CTA-er. Pluss, med bruk av HubSpot-programvaren, er alt integrert i plattformen – til og med nettstedet ditt!

  • Automasjon hjelper deg med å planlegge optimal timing mens du har salgstrakten i tankene.

-> Eller du kan velge en "oppskrift" som allerede eksisterer, har blitt testet og bevist å fungere i forhold til pleie av ledere og forretningsvekst. Dette enkle alternativet kan øke hastigheten på automatiseringsprosessen ytterligere.



Tatt fra: teamstepup.com



 


Alle disse forslagene har flere funksjoner, men vi tok bare ut de viktigste, så sjekk ut deres hjemmesider for å lære mer.



Sjekk også ut denne saken som ser nærmere på hvorfor digital markedsføring og sosiale medier er blitt en seriøs utfordrer til tradisjonell markedsføring.

Kommentare


bottom of page