Sosiale medie trender 2022 - andre kvartal

Hvert kvartal sender IPSOS ut en rapport med oppdatert info om SoMe (sosiale medier) trender her i Norge. Rapporten inneholder trafikk innsikt til de mest brukte sosiale media plattformene her i Norge, og skal gi et innblikk i hvor brukere er mest tilgjengelige i hverdagen.



Innsikten er en fin mulighet for å evaluere hvor tiden er best brukt for en optimalisert markedsføringsplan.


 

Her er det viktigste IPSOS har tatt ut ifra rapporten:


Fra undersøkelsen har IPSOS funnet at 8 av 10 nordmenn er på sosiale medier daglig.


Facebook er fortsatt den mest brukte plattformen fra første til andre kvartal, men viser under at de fortsatt har liten vekst på markedet. Dette kan være på grunn av store fall i brukere på verdensbasis. Det er dermed tiktok som kommer ut som vinneren med størst vekst fra første kvartal, med en +14% økning mellom aldergruppe 18-29 år. Dette kan være et tegn på en maktforandring i fremtiden.




Det er også viktig å vite andel bruk av sosiale medier i aldersgrupper for det beste resultatet. Dette kan du se under.




For å lese hele rapporten med en fordypning i hver Platform gå inn på IPSOS hjemmeside


 

Sjekk ut kurset vårt i februar som vil gi en fordypning i digital markedsføring!